головна
церква
історія
новіціят
спільнота
сторожниця фотогалерея
різне
pl
de
Новіціят

Чин Братів Менших Францискан
Закарпатська область
Хустський р-н
с. Нижній Бистрий 90421
ГЕС- 755,
тел. 80506522411
        80501952902


Історія
Чину

 

Кандидатура

Чин Братів Менших Францискан
монастир Різдва Пресвятої Богородиці
вул. Володимира Великого 1-А м.Тернопіль
46-016
тел. (0352)289555

Перший Чин


Другий Чин

Третій Чин


Францисканська Духовність

 

о. протоігумен Ездра

 

Die Kirche in Nizny BystryDer Bau der Kirche begann im Jahre 1812. Bis 1945 gehorte sie der griechisch-katholischen Gemeinde. Nach 1945 wurden dort ein Atheismusmuseum und spater ein Lagerhaus einer Kolchose eingerichtet. Die Kirche wurde zerstort, auch durch die Menschen die dort die Taufe und die Erstkommunion empfangen haben. Die griechisch-katholische Kirche war damals im Untergang. Die Amtstrager wurden verhaftet, andere wurden zur Arbeit in den Berggruben und Arbeitslager in Siberien gezwungen. Viele erlitten den Tod und so wurden "die Unruhestifter" eliminiert. Durch die kommunistische Verfolgung gewann das ukrainische Volk viele heilige Martyrer, die meistens nur Gott bekannt sind.Der Bau der Kirche begann im Jahre 1812. Bis 1945 gehorte sie der griechisch-katholischen Gemeinde. Nach 1945 wurden dort ein Atheismusmuseum und spater ein Lagerhaus einer Kolchose eingerichtet. Die Kirche wurde zerstort, auch durch die Menschen die dort die Taufe und die Erstkommunion empfangen haben. Die griechisch-katholische Kirche war damals im Untergang. Die Amtstrager wurden verhaftet, andere wurden zur Arbeit in den Berggruben und Arbeitslager in Siberien gezwungen. Viele erlitten den Tod und so wurden "die Unruhestifter" eliminiert. Durch die kommunistische Verfolgung gewann das ukrainische Volk viele heilige Martyrer, die meistens nur Gott bekannt sind.Der Bau der Kirche begann im Jahre 1812. Bis 1945 gehorte sie der griechisch-katholischen Gemeinde. Nach 1945 wurden dort ein Atheismusmuseum und spater ein Lagerhaus einer Kolchose eingerichtet. Die Kirche wurde zerstort, auch durch die Menschen die dort die Taufe und die Erstkommunion empfangen haben. Die griechisch-katholische Kirche war damals im Untergang. Die Amtstrager wurden verhaftet, andere wurden zur Arbeit in den Berggruben und Arbeitslager in Siberien gezwungen. Viele erlitten den Tod und so wurden "die Unruhestifter" eliminiert. Durch die kommunistische Verfolgung gewann das ukrainische Volk viele heilige Martyrer, die meistens nur Gott bekannt sind.

 

      Монастир Братів Францисканців
Східного Обряду
в Тернополі
.

При монастирі Братів Франциканців діє школа Св. Антонія

               В травні 1994 р. вперше приїхав на Україну посланець від о. Архімандрита ЧБМ Германа Шаліка - о. док. Юстин Відух, щоб провести переговори з Владикою УГКЦ Михаїлом Сабригою про заснування Чину Братів Менших в греко-католицькому обряді. Владика прихильно поставився до цієї пропозиції, та пообіцяв, що по приїзді братів Францисканців вони отримають ділянку землі з розпочатою будовою каплиці, яка знаходиться на масиві "Сонячному" по вул. Тарнавського.

               З Божою допомогою 14-го жовтня 1994р. Отці Францисканці: о. Елігіюш Сінковський, о.Теофіл Лукас, і о. диякон, Ян-Канти перетнули польсько-українську границю в день Покрови Пресвятої Богородиці.

               На початку свого перебування деякий час жили в монастирі Сестер Студиток в с. Великі Гаї. Потім перейшли до помешкання священика о. Бориса. За місяць вийняли помешкання на 9-поверсі по вул. Володимира Великого 5 кв.165.

               Владика Михаїл Сабрига ЧНІ 18-го жовтня 1994р. дав земельну ділянку враз з розпочатою будовою каплиці та благословив їм.

               Цього ж року 11-грудня після Божественної Літургії відбулося урочисте передання парафії Братам Францисканцям. При переданні були присутні о. декан Андрій Говера, о.Василь Онищук, о. Протоігумен Дамян Шойда ЧБМ, о. Елігіюш Сінковський, о. диякон Ян-Канти Піхота, та о. Пришляк (Селезіянин).

               Цього ж дня в Катовіцах, в 7 год ранку помер о. Юстин Відух, який був першим парохом францисканцем. Після його похорону став тоді парохом о. Елігіюш Сінковський. Служби Божі відправлялись під Хрестом кожної Неділі та Свята.

               28-го липня 1998р зареєстровано статут монастиря "Пресвятої Богородиці" Чину Братів Франциска Східного Обряду в Тернополі.

               5-го вересня 1996р. в день свого народження приїхав на допомогу до Тернопільської Обителі о. Калікст Мрика.

               В травні 1997р. о. Протоархимандрит Герман Шалік призначив першого Ігумена в Тернопільському Монастирі - о. Яна-Канти Піхоту.

               В 1998р. розпочато будову Церкви Св. Петра.

               Врешті настав час збирати плоди. За 10-років перебування братів Францисканців Візантійського Обряду, 22-вересня 2003р. висвячено першого Українця францисканця о. Арсенія Валіхновського. Свячення отримав з рук місцевого Ієрарха Кир Михаїла Сабриги.

               8 братів навчаються в Ужгородській Богословській Академії ім бл. Теодора Ромжі.

               12-го липня 2005р. в день Верховних Апостолів Петра і Павла була посвячена Церква Св.Ап. Петра

               В вересні 2004 відкрили Новіціят. Також в цьому монастирі 4 братів розпочали новіціят на закарпатській землі в с. Нижньому Бистрому (Хустського району)

               На даний час в Україні Отців і Братів Францисканців Cхіднього Обряду разом є 8 -священників, 8 - братів семінаристів, 2 - братів в Новіцяті, 4 - проходять кандидатуру в Тернопільскому Монастирі  >>>

          

     
тернопільський монастир
о.Іван о. Юстиніян
о. Іван ігумен тернопільского монастиря

 

Велика різниця між твариною і людиною полягає саме в тому, що тварина живе теперішнім, але людина як історична істота своє існування розвиває між минулим і майбутнім. Це має принципове значення і в сексуальній області. Любов чоловіка і жінки, як стосунок осіб, не може обмежуватися лише на теперішньому, вона має тенденцію тривання. Не може бути любов на одну ніч, чи на одну відпустку, чи на один період. В такому випадку мова не йде про любов, а про самоцільність сексу. Головним атрибутом дійсної людської любові чоловіка і жінки є вірність, яка є головною гарантією тривалості любові. Це не тільки якась чисто етична властивість характерної людини, це є й біологічна і буттєва потреба потягу любові чоловіка і жінки і його наслідків, перш за все добра дітей, які походять з плідної любові. Вірність все ж ніяк не означає стан тривалого оволодіння іншої особи, особу також ніяким способом, ані в подружжі не можна привласнити. Можна з нею мати лише спільність.Die Kirche in Nizny BystryDer Bau der Kirche begann im Jahre 1812. Bis 1945 gehorte sie der griechisch-katholischen Gemeinde. Nach 1945 wurden dort ein Atheismusmuseum und spater ein Lagerhaus einer Kolchose eingerichtet. Die Kirche wurde zerstort, auch durch die Menschen die dort die Taufe und die Erstkommunion empfangen haben. Die griechisch-katholische Kirche war damals im Untergang. Die Amtstrager wurden verhaftet, andere wurden zur Arbeit in den Berggruben und Arbeitslager in Siberien gezwungen. Viele erlitten den Tod und so wurden "die Unruhestifter" eliminiert. Durch die kommunistische Verfolgung gewann das ukrainische Volk viele heilige Martyrer, die meistens nur Gott bekannt sind.

 

Bracia mniejsi franciszkanie przyjechali w 1994 r. Na Ukraine do miasta Tarnopola na zaproszenie tamtejszego biskupa Michaila Sabryhy. Zalozyli tam klasztor obrzadku bizantyjskiego. Bracia mniejsi franciszkanie przyjechali w 1994 r. Na Ukraine do miasta Tarnopola na zaproszenie tamtejszego biskupa Michaila Sabryhy. Zalozyli tam klasztor obrzadku bizantyjskiego.
о. Косма о. Іван
Церква Св.ап. Петра в Тернополі отців Францисканців
брати новики

 

Bracia mniejsi franciszkanie przyjechali w 1994 r. Na Ukraine do miasta Tarnopola na zaproszenie tamtejszego biskupa Michaila Sabryhy. Zalozyli tam klasztor obrzadku bizantyjskiego.Часто трапляється, що ці різні еротичні прояви особи чоловіка до особи жінки і навпаки, не є вираженням правди, правди любові, а є оманою, і в своїй суті є й зневажанням сексуальності, як і самої людської особи, котра є її суб'єктом.

 

Bracia mniejsi franciszkanie przyjechali w 1994 r. Na Ukraine do miasta Tarnopola na zaproszenie tamtejszego biskupa Michaila Sabryhy. Zalozyli tam klasztor obrzadku bizantyjskiego. Часто трапляється, що ці різні еротичні прояви особи чоловіка до особи жінки і навпаки, не є вираженням правди, правди любові, а є оманою, і в своїй суті є й зневажанням сексуальності, як і самої людської особи, котра є її суб'єктом.Bracia mniejsi franciszkanie przyjechali w 1994 r. Na Ukraine do miasta Tarnopola na zaproszenie tamtejszego biskupa Michaila Sabryhy. Zalozyli tam klasztor obrzadku bizantyjskiego.
      Новозбудована Церква Св. Ап. Петра Братів Францисканців в Тернополі
                    посвячена    12.07.2005р.

            Перший Чин-це чоловіча монаша спільнота, яку заснував св. Франциск з Асижу. Взагалі, францисканці це велика духовна сім'я монахів і монахинь та простих світських людей, які побудували своє життя на духовності св. Франциска.

               Ми, Брати Менші, прагнемо прожити своє життя з Богом, погоджуючись, що воно з собою принесе. Як монахи, однак, не уникаємо світу. Ми є з людьми, допомагаючи їм як священики і брати.

               Може вже знаєш що Чин Братів Менших походить з Асижу. Це місце де народився св. Франциск, засновник Чину. Жив він на переломі ХІІ - ХІІІ ст. Був сином купця . Не одразу визначився яку дорогу в житті вибрати. Одного разу у церковці св.Дам'яна промовив до нього з хреста Ісус: "Франциску, йди і відбудуй мою Церкву". Послухався того наказу. Незадовго відбулася в ньому переміна - позбувся маєтку і змінив одяг на вбоге вбрання, в якому тогочасні пастухи випасали овець. Навколо нього почали збиратись бажаючі пов'зати своє життя з Богом люди. Так повстала спільнота Братів Менших - францисканів. Як спосіб свого життя брати прийняли "Устав", тобто збір правил. Написав його в 1223 році Франциск разом з братом Леоном. Затвердив її в Римі Святіший Отець. Ось її фрагмент: "Устав і життя Братів Менших полягає на виконанні святого Євангелія Господа Нашого Ісуса Христа через життя в послусі, без власності і в чистоті".
              
               Франциск дав приклад прекрасного наслідування Ісуса: проголошував Мир і Добро, виявляв любов до кожного створіння. Прагнув виїжджати на місії, але й охоче шукав самотності на пустельнях (найчастіше перебував на горі Алверна). Написав також "Устав для пустельні" , де окреслив порядок життя на самоті.

               Завдяки Франциску ввійшло у звичай виставляти шопки (різдвяний вертеп) на згадку про вифлеємську ніч. Відвідував він святі місця, де жив Ісус Христос. З тих пір Брати Менші опікуються тими місцями.
              
               В 1224р. На тілі Франциска появилися знаки (стигми) подібні до Христових ран, які мав до кінця свого життя. В 1225 р. почав втрачати зір. Майже осліпнувши, пише "Сонячну Пісню" - похвальний гімн на честь Сотворителя.
              
               Помирає 3 жовтня 1226 року. Два роки пізніше Церквою визнано його святим. Тіло св. Франциска зберігається в Базиліці збудованій на його честь в Асижі.
              
              Вірогідно, що спільноти котрі живуть по духовності св. Франциска існують також в Православній і протестантських Церквах (Лютеранська, Англіканська).

               Святому Франциску приписують заснування Трьох Чинів, які мають одну ж і ту саму харизму, спадкоємці одного насліддя і мають одну ціль. Три Чини находяться в тісному взаємозв'язку і доповнюють один одного. Вони йдуть однією спільною дорогою. При цьоьму кожен з них має свою власну історію
              
               Отже, головним завданням Брата Меншого є наслідування Ісуса Христа, убогого чистого і послушного. >>>

 

 

 

           Другий Чин - це жіночий. Дівчина з багатого роду по імені Клара вирішила посвятити своє життя цілковито одному Богу за поглядом св Франциска. З його рук прийняла монаший одяг, а потім заснувала спільноту сестер, які сталися називатися від її імені - сестри Кляриски.>>>

 

 

           Третій Чин

            ФРАНЦИСКАНСЬКИЙ ЧИН СВІТСЬКИХ
       СХІДНОГО ОБРЯДУ

              
               Від самого початку своєї діяльності св. Франциск мав на меті формувати спільноту братів так, аби вона не замикалася в монастирських мурах, а була відкритою для людей. Для нього монастирем був цілий світ, тому Франциск мандрував від міста до міста, від села до села і проповідував Євангеліє Ісуса Христа.

               Вражені життєвим свідченням Франциска, багато людей прагнули наслідувати цей спосіб життя. Франциск пропонував їм, перебуваючи в світі, наслідувати Христа в Його покорі та убогості. Так було започатковано Світський Францисканський Чин.

               В Україні перші спільноти світських францисканців з'явилися вже у ХІV ст. і ніякі перешкоди не змогли знищити в серцях людей бажання йти цим чарівним шляхом до нашого Отця Небесного, який був нам вказаний св. Франциском з Асижу.

               З того часу розпочалася місійна діяльність братів-францисканців у нашій державі.

Хто ми є?

               У 1994 році греко-католицьку парафію церкви св. Петра було передано отцям францисканам східного обряду, які стали провадити серед парафіян активну душпастирську діяльність, маючи на меті заснувати спільноту

               Францисканського Чину Світських Східного обряду.
Їх молитви були вислухані і 17 жовтня 2000 р. Б. нову дорогу свого майбутнього життя побачили двадцять осіб різного віку, які цього дня розпочали період свого приготування до початку формації у францисканському Чині Світських.

               Так в Україні, у місті Тернополі було засновано першу греко-католицьку спільноту Чину Світських Францискан Східного Обряду.

Скільки нас є?

               Зараз нас налічується 34 особи, серед яких люди різних станів, різного віку та фаху, які бажають у світі реалізувати своє покликання до святості через життя Євангелієм за прикладом св. Франциска Асизького та згідно з вказівками Церкви:

-15 осіб, які склали довічні обітниці 17.10.2005 р.Б.;
-2 особи, які склали перші обітниці;
-4 осіб, які склали другі обітниці;
-6 осіб, які склали треті обітниці;
-2 особи, які розпочали період формації в новіціаті ФЧС;
-2 особи, які вступили до постулату.

Рада нашої спільноти:


                           Управу спільноти Францисканського Чину Світських
                                                      Східного обряду становлять:

- Старший духовний асистент - отець-францисканин;
- Старший брат;
- Скарбник;
- Відповідальний за формацію спільноти;
- Секретар.

Як ми об'єднуємося?

               Прийняття світських осіб до нашої францисканської спільноти відбувається в чотири етапи:

               Постулат - це етап підготування до періоду формації; він необхідний для знайомства з францисканською духовністю, розпізнавання покликання, а також взаємного ознайомлення членів спільноти та кандидата, триває 1 рік;

               Новіціат - період випробування, який має на меті визрівання покликання, спроби євангельського життя у спільноті та кращого ознайомлення з Чином, (1 рік);

               Складання річних обітниць євангельського життя, (3 роки);
              
               Складання довічних обітниць євангельського життя у Францисканському Чині Світських.

               Наша місцева спільнота зазвичай зустрічається щонеділі о 19.00 в монастирі оо. францискан східного обряду на загальні зустрічі та науки духовного-наставника, а також щомісяця на Службу Божу за Францисканський Чин Світських і на свою урочисту зустріч.

Наша діяльність?

               Прагнучи віднайти таємницю справжньої свободи, радості та щастя наша спільнота в особливий спосіб реалізує францисканський дух через:

- формування родинної атмосфери зустрічей спільноти;
- участь в Святій Літургії, слуханні Слова Божого і духовних настанов отців-провідників;
- спільна і особиста молитва;
- підтримка братів і сестер у важких життєвих випробуваннях;
- активна участь в житті парафії і Церкви;
- підтримування національних традицій;
- харитативна діяльність;
- радісне прославлення Творця в усіх ділах Його, через захоплення природою, екскурсії і прощі.

               Творімо разом братерську спільноту миру!
Якщо все довкола тебе виглядає темне і похмуре, пам'ятай, що ще існує ясність твоїх очей.

               Якщо самотність панує у людських серцях, ще можливо знайти там радість і розділити її з ближнім.

               Якщо людство замість братерства плекає чвари і взаємне знищення, твоїми руками ти можеш будувати країну миру і своїми словами проповідувати добробут і братерство.

               Тому, якщо і ти, дорогий брате чи сестро, прагнеш мати нових братів і сестер у Христі, запрошуємо Тебе приєднатися до нашої дружної Францисканської Родини!

               Це - дружній дар та запрошення. Якщо приймеш його, Ти зможеш відкрити секрет справжнього щастя… і надати нового значення своєму життю.

наша адреса:
вул. В. Великого, 1а
46-016 м. Тернопіль, Україна,
Францисканський Чин Світських
Східного Обряду
тел. (0352) 28 95 55
монастир оо. Францисканів
>>>

 


                                    Францисканська Духовність.

           В основі Францисканської духовності лежить Євангельський Ідеал та Наслідування Христа, втілення в життя діяльності та думок Св. Франциска.
Своїми Молитвами та Своїм Життям вони поклоняюються Йому, прославляють Його з Серцями повними Молитви радості та подяки. Свій найвищий життєвий ідеал вони бачать в наслідуванні Христа за прикладом св Франциска. А шлях його реалізації в житті по Євангельскому способі життя, в убогості та послуху.
          
               В кожній людині, особливо в бідному нещасному покинутому вони бачать свого брата достойного любові, пошани, та людського тепла. Оточуючий Світ для брата меньшого це посередник і дорога приближення людини до Бога, в цім є джерело францисканської радості світової місії і братнього відношення до природи.

               На протязі віків францисканською духовністю жили і збагачували її багато святих братів - не тільки ті, що були зачислені до чину святих або блаженних та чиї імена внесені в францисканський календар. Але також і ті, що до кінця були вірні францисканському ідеалу в своїм повсякденнім житті, йшли слідами святого Франциска не вивищувалися своїми навиками набутими та здобутими тяжким трудом практик молитви та посту в щоденному житті перед другими. >>>

 

                                                      

 
 
Hosted by uCoz